آذر ۲, ۱۴۰۰

لزوم اصلاح فرهنگ عمومی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب

مسئله دیگر فرهنگ عمومی است. مسائل فرهنگ عمومی مهم است. فرهنگ عمومی همین است که ما می گوییم یعنی همه آن چیزی که فرهنگ جامعه را تشکیل می دهد. ببینید ما یک جامعه بزرگی هستیم نزدیک به شصت میلیون آدم که از این شصت میلیون تعدادی درحال تربیتند، تعدادی از مرحله رشد تربیتی گذشتند و وارد بازار زندگی شدند؛ همه اینها به طور مداوم احتیاج دارند به دمیدن فکر درست و فرهنگ درست و اخلاق درست که البته وقتی این جا فرهنگ می گوییم یک بخش هایی از فرهنگ بیشتر مورد توجه ماست.

قداست شهید

از نظر اسلام هر کس به مقام و درجه شهادت نائل آید، یعنی واقعاً در راه هدفهای عالی اسلامی  به  انگیزه برقراری ارزشهای واقعی بشری کشته شود به یکی از عالیترین و واقعی ترین درجات و مراتبی که یک انسان ممکن است به آن دست یابد رسیده است. اما  باید دید منشأ قداست شهید چیست؟ آیا کشته شدن مقدس است ؟.

بدن شهید

برندگان جشن حافظ ۱۴۰۰ طی یک مراسم حضوری مشخص شدند که در آن شاهد پیشتازی «قهرمان» در بخش فیلم‌ها و «زخم کاری» در قسمت سریال‌ها بودیم. جشن حافظ در حال حاضر تنها جشن سینمایی خصوصی در ایران به شمار می‌رود.

شهید و آخرت

شهید در عقبی از پاکی محض بهره مند است . همه گناهان او بخشوده شده و از آن چنان جایگاهی برخوردار است که آرزو می

22 بهمن

۲۲ بهمن؛ روز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد

در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در روز ۲۲ بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

شهید و شهادت

کلمه شهید و مفهوم شهید در کلمات و مفاهیم اسلامی و در ذهن کسانی که فرهنگشان اسلامی است، مفهومی نورانی و مقدس است و در همه عرف ها توأم با قداست و عظمت است.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین

تصویر روز:

پیشنهادی